Usuwanie negatywnych opinii jak to robić dobrze

Usuwanie negatywnych opinii, komentarzy, recenzji oraz innym pomawiających treści jest popularnym tematem, ponieważ w dzisiejszych czasach pojawia się ich naprawdę dużo. Nic w tym dziwnego, ponieważ tego typu zachowania stały się już nawet częścią marketingu, który polega na dyskredytowaniu konkurencji.

Usuwanie negatywnych opinii

Usuwanie negatywnych opinii – dlaczego jest tyle pomawiających treści

W sieci pojawia się tak dużo negatywnych opinii w Internecie, ponieważ wiele osób uważa, że w sieci można obrażać ludzi i firmy. W końcu w dalszym ciągu niektórzy myślą, że nic nie grozi za „hejtowanie”. Co prawda, takie myślenie po części jest zgodne z prawdą, ponieważ w polskim prawie brakuje jednoznacznych regulacji. Jednakże usuwanie negatywnych opinii nie zawsze jest dobre i czasami warto powalczyć z nimi w inny sposób.

Kolejnym problemem jest fakt, że najczęściej dodawane treści w sieci nie podlegają większym regulacjom. Niektóre portale mają filtry wulgaryzmów, lecz bez problemu można je obejść. Co więcej, często się też zdarza, że zgłoszone negatywne opinie są weryfikowane przez automat, który nic nie wykryje i taka opinia powróci na stronę. Dodać do tego trzeba sytuacje, w której wszystkie negatywne komentarze byłyby usuwane. Wtedy zamysł platform, na których użytkownicy wymieniają się opiniami, stałyby się niepotrzebne. Każda firma miałaby same pozytywne opinie, a też nie o to chodzi. W końcu chyba każdy wolałby kupić sprawdzony produkt.

Usuwanie negatywnych opinii - jak to zrobić

Usuwanie negatywnych opinii – kiedy warto

Usuwanie negatywnych komentarzy nie zawsze jest dobre. W momencie, w którym opinia została wystawiona przez niezadowolonego klienta i on to zobaczy, to prawdopodobnie będzie o tym opowiadał znajomym, którzy są Twoimi potencjalnymi klientami. W takim wypadku zdecydowanie lepiej byłoby taką opinię pozostawić. Warto walczyć z nieuczciwą konkurencją, która specjalnie pisze negatywne opinie z nadzieją, że stracisz klientów.

Jak reagować

Dobrą praktyką na walkę z negatywnymi komentarzami jest odpowiadanie na nie. Wtedy pokazujesz, że jesteś otwarty na konwersację i wyjaśnienie problemu. Co więcej, potencjalni klienci widzą twój komentarz i jeśli napiszesz go w prawidłowy sposób, to mogą nie zwrócić uwagi na negatywną opinię. Może nawet osoba, która wystawiła, niepochlebną opinię odpowie i zmieni zdanie o twoim produkcie/usłudze. Czasami zdarza się, że niezadowolony klient zmienia się w fana danej marki, mimo tego, że wcześniej napisał negatywny wpis.

Usuwanie negatywnych opinii – jak to zrobić

Tak naprawdę najlepiej jest zgłosić daną opinię. Usuwanie negatywnych opinii nie jest proste, więc tego typu zgłoszenie może zostać odrzucone, lecz wtedy zazwyczaj można się odwołać do serwisu, albo nawet umówić się na rozmowę telefoniczną. Wtedy jest możliwość dokładnego opisania sytuacji i tego typu komentarz może zostać usunięty. Jeśli tak się nie stanie, to warto na niego odpowiedzieć i może osoba, która go zamieściła, sama go usunie.

Dodaj komentarz