Kiedy trzeba naprawiać sprzęgła hydrokinetyczne?

Prawie nikt o tym nie myśli albo nawet o tym nie wie, ale kiedy prowadzisz samochód z automatyczną skrzynią biegów, Twoja główna rola sprowadza się do zarządzania pracą sprzęgła hydrokinetycznego w swoim samochodzie. Dzieje się tak, ponieważ przekładnie hydrokinetyczne przenoszą moc silnika Twojego samochodu na przekładnię w Twoim samochodzie. W związku z tym bezpośrednio sterujesz pracą sprzęgła za każdym razem, gdy samochód (na skutek Twojego działania) zmienia bieg. Ze względu na tak kluczową rolę tego elementu układu napędowego powstał cały rynek, którego główną usługą i produktem jest doprowadzanie zużytych sprzęgieł do pełnej sprawności.

Gdy sprzęgło w Twoim samochodzie zacznie się psuć, warto, żebyś wiedział, jakie problemy mogą spowodować, że nie będziesz mógł wyruszyć w drogę. Poniższe informacje przedstawiają najczęstsze problemy ze sprzęgłem i sposoby ich rozwiązania.

Sprzęgła hydrokinetyczne i przekładnie obrotowe

Sprzęgło w samochodzie (konwerter momentu obrotowego) zalane jest płynem, a jego zadaniem jest działanie jako pompa hydrauliczna i sprzęgło między silnikiem a skrzynią biegów. Często pierwszym wrażeniem jest, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów, gdy w rzeczywistości problem dotyczy sprzęgła. To zamieszanie wynika z objawów podobnych do tych, które występują przy awarii skrzyni biegów.

Dobrą wiadomością jest, jeśli problem dotyczy tylko przemiennika momentu obrotowego. Sprzęgła hydrokinetyczne są samodzielną jednostką i ich wymiana lub naprawa jest dużo tańsza i łatwiejsza niż remont całej skrzyni biegów. Zmienniki momentu obrotowego mogą być serwisowane lub wymieniane jako pojedyncza jednostka.

Sprzęgła hydrokinetyczne i ich główne problemy

Istnieje wiele różnych rodzajów problemów z przekładnią hydrokinetyczną. Różne problemy występują w odmiennych typach urządzeń, ale najczęstsze problemy są wymienione poniżej.

Poślizgnięcie

Czy kiedykolwiek wsiałeś do samochodu, uruchomiłeś go, wrzuciłeś bieg tylko po to, by poczuć drżenie? Twój samochód drży, zamiast normalnie pracować. Nieprawidłowo działające sprzęgła hydrokinetyczne mogą powodować drżenie pochodzące z przekładni. Poślizgi zdarzają się podczas jazdy lub zmiany biegów i zwykle towarzyszą mu dziwne odgłosy. Jego zadaniem jest płynne przekształcanie momentu obrotowego silnika w ciśnienie hydrauliczne, które Twoja skrzynia biegów wykorzystuje do włączania i zmiany biegów. Kiedy konwerter momentu obrotowego zaczyna działać nieprawidłowo, możesz czuć drżenie, a nawet poślizgnięcie się przy nadbiegu.

Przegrzanie

Niektóre pojazdy mają wskaźnik temperatury skrzyni biegów, który informuje o przegrzaniu skrzyni biegów w Twoim samochodzie. Jeśli skrzynia biegów w Twoim samochodzie ciągle się przegrzewa, możesz również zauważyć, że zaczyna dziwnie zachowywać się, a nawet może przejść w stan awaryjny i pozostać na jednym biegu i w ogóle się nie zmieniać. Połączenie tych dwóch problemów może oznaczać awarię sprzęgła i konieczność jego naprawy. Efektem jest to, że konwerter momentu obrotowego nie jest w stanie całkowicie i efektywnie przenieść tej mocy z silnika do skrzyni biegów.

Dodaj komentarz