Apostołowie opinii to dosyć nowa specjalizacja, która dla większości osób nie jest zrozumiała, bowiem nie wiedzą, czym się tacy specjaliści zajmują. W skrócie można powiedzieć, że są to eksperci zajmujący się ochroną oraz zarządzeniem wizerunkiem marki w sieci. Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na tego typu usługi, ponieważ w obecnych czasach nic nie jest tak ważne, jak postrzeganie marki w internecie.
Apostołowie opinii – nowy zawód
Jak dobrze wiemy internet wprowadził do naszego życia wiele pozytywnych, jak i negatywnych rzeczy. Stworzył wiele ciekawych i interesujących zawodów, daje możliwość pracy zdalnej osobom niepełnosprawnym oraz udostępnił wiele narzędzi, które ułatwiają nam naukę. Niestety, dzięki temu, że mamy stosunkowo łatwiej, to i przy okazji jest też łatwiej zrobić komuś przykrość, a nawet zagrozić istnieniu jego firmy. Negatywne komentarze oraz recenzję powodują stratę zaufania do marki, a to prowadzi do zmniejszenia jej dochodów. Na szczęście coraz głośniej mówi się o tym, że hejt może doprowadzić do upadku przedsiębiorstwa.
Nie można jednak zapominać, że internet wniósł w nasze życie możliwość dzielenia się na szerszym polu konstruktywną krytyką. Jest ona dobra i może wskazać błędy, które warto usunąć, aby firma lepiej się rozwijała. Jednakże nie można jej mylić z negatywnymi komentarzami, które pisane są przez konkurencję lub byłych pracowników.
Apostołowie opinii – co robią?
Najważniejszym zadaniem Apostołów opinii jest śledzenie wizerunku marki w sieci. Oznacza to, że monitorowane są obecne i pojawiające się wszelkiej maści komentarze na temat danej marki, firmy, produktu, a nawet usług. Jeśli w internecie pojawi się negatywna opinia, to Apostołowie opinii rozpoczynają swoją główną pracę, która polega na usunięcia zagrożeń, które mogą wyniknąć ze złej reputacji.
Jeśli pojawi się negatywny komentarz, to jest on opiniowany przez Radcę Prawnego pod różnymi kątami między innymi pod kątem zniesławienia. Jeśli okaże się, że dana recenzja narusza prawo, to wtedy rozpoczynane są działania, które mają na celu usunięcie takiego wpisu. Warto dodać, że eksperci w swojej dziedzinie nie tylko potrafią zażegnać kryzys wizerunkowy, a nawet przy jego pomocy wzmocnić markę. Jest to naprawdę rzadkie i jednocześnie pożądane na rynku działanie, które może pomóc w złej sytuacji.
Czy Apostołowie opinii są potrzebni?
Apostołowie opinii zdecydowanie są potrzebni, ponieważ bardzo dobrze znają się na monitorowaniu oraz działaniu w kryzysowych sytuacjach, które zagrażają danej marce. Obecnie, jest coraz prościej budować markę, lecz ma to też swoje wady, ponieważ jednocześnie jest coraz łatwiej komuś zagrozić.